Trenulețul cu povestași poposește la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Iași, la timp pentru a marca Ziua Educației
29 septembrie – 3 octombrie 2024
Într-o toamnă blândă, cu frunze ruginii și ceaiuri aromate, poveștile prind viață printre paginile cărților și pe scena teatrului, creând momente de magie și inspirație. În acest decor, BASM-AVENTURA, trenulețul cu povestași, ne-a purtat într-o lume unde educația devine o poveste trăită cu sufletul.
Proiectul Basmaventura, derulat de De Basm – Asociația Scriitorilor pentru Copii și Adolescenți în parteneriat cu AFCN – Administrația Fondului Cultural Național presupune organizarea unor ateliere cu elevii și profesorii din școlile partenere și a unor întâlniri care să le ofere acestora ocazia de a cunoaște scriitori români și operele acestora, să le trezească interesul pentru cărți și teatru și să reprezinte punctul de plecare pentru o relație mai prietenoasă și mai îndelungată cu lectura.
Cadrele didactice și copiii din ciclul primar de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” și Structura Școala Primară „Mihail Kogălniceanu” din Iași au pornit într-o călătorie magică, unde învățarea s-a transformat în joc, iar curiozitatea a deschis porți spre lumi de poveste. Clasele pentru învățământ primar de la Colegiul „Mihai Eminescu”, sub îndrumarea echipei Basm-Aventura și a doamnelor învățătoare Andone Tudorina, Bâzdâgă Viorica, Bendescu Alina, Isachi Iulia și Melinte Adriana au participat la atelierele organizate pentru copii în școală. Școlarii de clasa I și a II-a de la Școala Primară „Mihail Kogălniceanu” au fost însoțiți de doamnele învățătoare Hrimiuc Laura, Mușat Alexandra, Olariu Mălina și Raicu Daniela într-un cadru ideal pentru basme, la Teatrul Luceafărul din Iași, unde au putut face cunoștință cu vulpea polară Miko și cameleonul Cami. Pe 1 octombrie, doamnele învățătoare Andonic Gabriela, Bendescu Alina, Hrimiuc Laura, Olariu Mălina, Savu Diana, Stoica-Popovici Dana și Văduva Mona-Lisa de la ambele structuri au participat la o întâlnire tematică, având ca subiect de dezbatere „Cum prind viață poveștile pe scenă?”, aprofundând procesul prin care narațiunile se transpun în spectacole artistice pline de expresivitate.
Lecturile contemporane reprezintă adevărate portaluri către universuri noi și fascinante, inspirându-i pe copiii de toate vârstele să-și exploreze creativitatea și să descopere valori actuale, relevante pentru lumea în care cresc, iar cărțile de azi, scrise cu sensibilitate și prospețime, le-au deschis mințile și le-au oferit curajul să viseze cu ochii deschiși.
Teatrul pentru copii a fost cireașa de pe tort, transformând învățarea într-o experiență vie și captivantă. Pe scenă, poveștile au prins viață, iar copiii au învățat prin mișcare, replici și emoție că lumea basmelor poate fi mai aproape de ei decât și-ar fi imaginat.